Kotiseutuyhdistyksen 20-v.juhla & Kalaksuen Kyläkirjan julkistus

Iitin Kotiseutuyhdistyksen 20-vuotisjuhla ja Kalaksuen Kyläkirjan julkistaminen pidettiin lauantaina 6. elokuuta 2005.

Juhlapäivä alkoi jumalanpalveluksella klo 10 Koskenniskan rukoushuoneella, josta siirryttiin Hautalan pihapiiriin nauttimaan kenttälounasta klo 11.30 alkaen. Ruokailijoita viihdytti Heinolan puhallinorkesterin pienyhtye kapellimestari Antero Suojoen johtamana.

Pääjuhla alkoi lounaan jälkeen klo 13 Kotiseutuyhdistyksen puheenjohtajan Jaakko Tupalan avaamana. Kalaksuen Kyläkirjan julkisti kyläkirjatoimituskunnan puheenjohtaja Eila Metsäpelto. Välimusiikista vastasivat Maija Yrjölä, viulu, ja Martti Reinikainen, haitari.

Juhlapuheen piti Sanna-Kaisa Spoof, pääsihteeri Lahden Yliopistokeskuksesta.

Juhlapuheen jälkeen esiintyi Heinolan Puhallinorkesteri. Vapaalle sanalle oli varattu myös hetki aikaa. Lopuksi kajautettiin ilmoille Hämäläisten laulu ja siirryttiin nauttimaan kahvia.